90’lardan Tatlı Esinti; Bandana

Bandananın bilinen en eski geçmişi, Hintçedeki ‘bandhati’ kelimesiyle hatırlanır. Bandhati yani bağlamak kelimesinden gelen bandana, boyanmış ve düğüm atılmış kumaş anlamına geliyor. Şu an evrensel olarak kullanılan adı Fransızca kökenli olduğu için, o bölgede de kullanımının yaygın olmuş olduğunu düşünülüyor.

Bandanalar için 90’lardan gelen tatlı bir esinti diyebiliriz. Geçtiğimiz sezonlarda daha çok 60 ve 70’li yıllara değinilirken bu sezon çoğu defilelerde 90’ların esintisini görmek mümkün.

Bandanalar ilk başlarda kovboylar ve korsanlar tarafından tanınmamak amacıyla, çiftiçiler tarafından ise güneş ve tozdan korunmak amacıyla kullanılmış. Sonralarda ise baş, boyun, bel bölgeleri başta olmak üzere birçok yerde kullanılabilen bir aksesuara dönüşmüş. Kendini 90’lı yıllar ruhundan hala çıkaramamış ya da o yıllara biraz olsun geri dönmek isteyenler varsa bu akımı kesinlikle gün yüzüne çıkarmalı.

 BANDANA KULLANIMINDA İLGİNÇ AYRINTI

Bandanaların çok faklı kullanım amaçları olduğundan bahsetmiştim. Bu yazıyı yazarken daha önce duymadığım bir şeye rastladım. Bandana bağlandığı zaman enseye gelen düğüm yerinde bir cep oluşuyormuş ve bu cep su tutma özelliğine sahipmiş. Islatılarak doğru bağlanmış bir bandana, vücut ısı kontrolü için kilit nokta olan ense köküne denk gelen bu cep sayesinde vücuttaki aşırı ısınmayı engelliyormuş. Özellikle güneş altında ve sıcak havalarda seyahat eden motosiklet sürücülerinin kullandıkları bandananın amacı hava atmak değil, bu özelliğinden faydalanıyor olmakmış.

Bandanaları bu aralar muhafazakar stilde de sık sık görürüyoruz. Daha çok boyun bölgesinde aksesuar olarak kullanılan bandanalar kombinlere ayrı bir renklilik katıyor ve tarz sahibi görünmenizi sağlıyor.

@senaseveer&@elifkcksri                     @kkasikciseyma               @ilaveten

Bu sonbahar her bir trend ile olması gerekenden daha renkli olacak gibi görünüyor. Son olarakt birkaç markanın bandana örnekleriyle sizlere sevgiyle kalın diyorum..

Asude Davran

@asudedavran

[image_gallery images=”364628:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/celine.jpg,364629:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/celine2.jpg,364631:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/fendi_1940.00-TL.jpg,364632:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/gucci.jpg,364634:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/kenzo_545.00-TL.jpg,364637:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/OUTPOST-LAB_8400.jpg,364636:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/koton_1499.jpg,364635:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/koton.jpg,364638:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/zara.jpg,364639:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/zara_2995-TL.jpg,364627:https://www.aysha.com.tr/wp-content/uploads/2017/09/balenciaga_EUR-255.jpg,” ][/image_gallery]

 

Ayşe Özgün

Moda ve alışveriş kategorilerinde trend stiller ve markalardaki indirimler, kampanyalar hakkında bilgiler sunar. Sağlık uzmanı olan editörümüz uzmanlaştığı alanlarda farkındalık yaratmayı hedefliyor. İletişim: ayse.ozgun@aysha.com.tr

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın