Enflasyonun artması alım gücünü düşürdü. Giyim sektörü ise bu durumdan en fazla etkilenen sektörlerden biri. Giyim alışverişi yapmak isteyen bir kişinin kombin yapması için en az asgari ücretin yarısı kadar bütçe ayırması gerekiyor. Yapılan değerlendirmelere bakıldığında ise yüksek fiyatlar satın alma rakamlarını düşürdü. Alışverişe çıkan sayısında değişiklik olmasa da satın almadan mağazalardan çıkanların sayısı hiç de az değil.
Daha Az Giyim Alışıverişi
Artışın etkisi daha az alışveriş yapılmasına neden olmuş durumda. 2 Yıl öncesine baktığımız zaman alışveriş için mağazaları dolaşan bir çok kişi dilediği ürünü kolayca alabilirken, şimdi ise daha fazla hesap yapmak zorunda kalıyor. Eğer işin içinde aile ekonomisi de varsa alışveriş biraz daha zorlaşıyor. Tüm bunların etkisi ise yıl boyunca alınan giyim parça sayısının yarıya düşmesi.
Örneğin 2 yıl önce alışverişe çıkan biri iki elbise veya bir gömlek bir pantolon alarak alışverişten ayrılıyorsa günümüzde bu sayı bire düştü.
Mağazalar ise durumdan şikayetçi olsa da ciddi bir indirim yaşanmıyor. Sadece yüzdelik bazda yapılan indirimlerin düzenlendiği görülüyor. Bu indirimlerin ise bir çok vatandaş göstermelik indirim olduğu düşüncesiyle yeterli bulmuyor.
Çözümü daha uygun butik mağazalarda arayanlar ise alacağı parça sayısından taviz vermiyor. En iyi alternatif ise büyük mağazalar değil butik mağazalar olarak görülüyor. Butiklerin sosyal hesaplar üzerinde de yer edinmesi ise alıcılar için kolay seçim imkanı sağlıyor.