Greenpeace’den Moda’nın Yavaşlaması İçin Çağrı!

Dünya’nın önemli kuruluşlarından biri olan Greenpeace önemli bir tespitte bulunarak moda dünyasına seslenişte bulundu. Aslında bu seslenişteki ana gaye bir çok kişinin farkında olup eyleme dökemediği bir sorunun dile getirilmesi. Nitekim Greenpeace durumun vahim bir hal aldığını düşünerek açıklama yapma gereği hissetmiş olsa gerek. Merak edilen ise bu çağrıya moda dünyasından bir yanıt gelip gelmeyeceği.

HIZLI DEĞİŞEN MODA ÇEVREYE ZARAR VERİYOR!

Bu yaklaşım ilk okuduğunuz zaman garip gelebilir fakat detayına inince kendi tarafınızdan da çevreye aynı sebeple zarar verdiğinizi görebilirsiniz. Greenpeace’e göre bundan 20 yıl kadar önce insanların çok daha az kıyafete sahip olduğu tespit edilmiş. Günümüzde ise kıyafetlere sahip olma oranı yüzde 60 oranında artmış. Bu yüzdelik oranın gerçekliği tartışılır olsa da eminiz ki itiraz eden olmayacaktır.

Modanın hızlı şekilde değişkenlik göstermesi ise bir çok kıyafetin giyilmeye devam etmesinin önüne geçiyor. Bir çok kişi kıyafetlerini eskimeden atmak istemekte veya toplu halde bir yere bağışlama girişiminde bulunuyor. Hal böyle olunca Greenpeace bunun çevre kirliliğine sebebiyet verdiğini düşünüyor. Kirlilik açısından gerilimin her geçen gün biraz daha fazla artmasından yakınan dev kuruluş bu konuda hassasiyet gösterilmesinden yana.

Moda dünyasındaki hızlı geçişler ise tamamen maddiyata dayalı. Daha fazla kazanmayı isteyen çok sayıda firma ürün yelpazesini her geçen gün arttırmayı hedefliyor. Bu artış aynı zamanda modanın değişmesini de tetikleyen bir unsur.

Sadece tüketilmeyen ürünlerin atılması değil üretim alanında da çevreye verilen zararın gözden kaçırılmamasına vurgu yapan Greenpeace, üretimde kullanılan ürünlerin bir çoğunun hammaddesinin polyester olduğunu ve bu da zararın nasıl etkin şekilde moda üzerinde olduğunu aktardı. Bu çağrıya modacılar kadar tüketiciler de kulak vermeli. Zira en büyük pay onlara ait.

Berin Tuncel

Uzman Psikolog, Psikoterapist ve Yetkili Rüya Analisti olan yazarımız Berin Remziye, Aysha’da uzmanlık alanıyla ilgili makaleler yazmaktadır. İletişim: berin@aysha.com.tr

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın