Ekonomik sebepler alışverişi daha bilinçli kılmaya başladı. Türkiye’de yıllardır süregelen bilinçsiz alışveriş ciddi boyutlara ulaşmışken, son bir yıldaki tablo ise tersine bir yön çiziyor. Geçmişte ihtiyaç oluşmadan yapılan alışverişler fazlaca yapılırken günümüzde ise artık daha çok ihtiyaç halinde sadece ihtiyaca yönelik alışveriş yapılmaya başlandı.
Bunun yanında halı yıkama sektöründe de son yıllarda ilginç bir şekilde bu durum 2019 yılına yansımış durumda.
Geçmiş yıllarda uygun fiyatlarla giyinmek oldukça kolaydı. Beğenilen ürünlerin farklı renklerinin alınması ya da yıpranmaya karşı yedek olarak aynı ürünün ikincisinin de alınması sık karşılaştığımız alışveriş durumlarıydı. Maddi güce ve ekonomik krize dayalı sebepler bu günlerde alışverişin daha bilinçli yapıldığını gösteriyor.
Bilinçli Alışveriş Artıyor!
Orta düzey gelire sahip bir çok aile ve birey mağazalara girdiğinde sadece ihtiyacı olduğu reyonlara yöneliyor. Mağaza gezme kavramı ise azalmış durumda. Kadınlara göre daha az alışveriş merakı olan erkekler doğrudan satın almak istediği ürün ile ilgili reyon ve raflarla ilgileniyor. Kadınlarda da durum çok farklı değil. Alışverişten çıkan bir çok kişi ise sadece ihtiyacı olan ürünleri aldığını belirtiyor.
Fiyatların yükselmesi her ne kadar istenilen bir durum olmasa da pozitif durumların oluşumuna da etki etmiş görünüyor.
Tekstil üreticileri de durumun farkına varmış olsa gerek satışlardaki azalış sebebiyle tüketiciye ikinci ürün için fazlaca indirim imkanı sunuyor. Bugün bir çok mağazada ikinci üründe %50 indirim fırsatı gibi kampanyalar görmeniz mümkün. Böyle bir kampanyanın ortaya çıkma sebebi de insanların aynı kategoride ikinci ürüne pek sıcak bakmaması. Fakat yarı yarıya indirim düşüncesi insanlara cazip geliyor.