Kültür Bakanı Reklamlara Sitem Etti!

Aktif olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın başkanlık görevinde bulunan ve ülkemizi kültürel anlamda daha iyiye taşıma gayretinde bulunan Mehmet Nuri Ersoy, geçtiğimiz gün sinemaya giderek Organize İşler 2’yi izledi. Sinema öncesinde yaşanan reklam krizi ise sinema sonrasında sitem etmesine neden oldu.

40 Dakikalık Reklam!
Bakan Ersoy’un, film sonrası yaptığı açıklamada film hakkında görüşlerini belirtmesi beklenirken daha çok sitemli şekilde görüş belirtmesi kanayan yaraya parmak bastı. Türkiye’de sinema sektöründe oluşturulan reklamların süre açısından uzunluğu bir çok kişiyi sinema öncesi bunaltan bir durum. Sinemaya gidildiğinde yaklaşık 30-40 dakika aralığında bir reklam bölümü yayınlanmakta. Bu süre geçmişte 15 dakika ortalamaya tekabül ederken günümüzde ise çok daha uzun sürelere yayılmış bulunmakta. Yasal olarak bu süre 10 dakikadan fazla olmamalı fakat Türkiye’deki sinema yayıncılığında bu durum yetkililerin gözünden kaçmış gibi. Nitekim Bakan Ersoy, konu hakkında ilgili makamlara bilgi aktaracağını iletti.

İZLEYİCİ REKLAM İZLEMEK İSTEMİYOR!
İzleyicinin sinemaya gittiğinde film öncesinde dakikalarca reklam izlemek istememesi aslında bilindik bir durum. Fakat bu zamana kadar yasal bir süre getirilse de uyum sağlayan sinema bulmak güç. Reklamdan daha fazla gelir elde etmeyi amaçlayan sinema yayıncıları verilen yasal süreyi pek göz önünde bulundurmadan reklam almaya devam ediyor.

SÜRE UZUYOR!
Diğer yandan saat sınırı olanlar da bu durumda mağduriyet yaşamakta. Sinemaya giren kişiler genellikle sinema giriş saatini ve film süresini göz önünde bulundurarak çıkış saatini hesaplamakta. Fakat reklamların 30-40 dakika aralığında dönmesi bu süreyi uzatıyor. Filmden çıkış saati yaklaşık ara ile birlikte 45 dakikayı bulabiliyor. İzleyiciler ise hiç bir zaman normal çıkış saatinde sinemadan çıkmıyor. Önümüzdeki günlerde bu konuda bir değişim olur mu bilinmez fakat sinemadaki reklamlar can sıkar hale gelmiş durumda.

Merve Akdoğan

İstanbul Üniversitesi Radyo TV bölümü mezunu olan Merve Akdoğan, web içerik editörüdür. Moda, Kadın, Stil, Güzellik, Seyahat/Gezi alanlarında içerikler üreten editörümüz, alanında uzman isimlerle röportajlar da yapmaktadır.

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın