Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci Arpacı: “Hafızanızı Nasıl Canlandırırsınız? “

Peki onu güçlendirmek için ne yapabiliriz? Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci Arpacı bize hafızayı güçlendiren önemli besinler hakkında bilgi verdi.
 
Dinç Bir Hafıza İçin Yer Fıstığı
Genç ve verimli bir hafıza için günde bir avuç yer fıstığı tüketmeniz sizin için faydalı olacaktır. Beynin iletim servisi olan nörotransmitter destekleyecilerinin başında kolin gelir ve yer fıstığı kolin açısından zengin besinlerdendir. Unutkanlığa da iyi gelen yer fıstığı, ayrıca içerdiği omega yağ asitleri ile vücutta iyi yağların depolanmasına yardımcı olur.
 
2 Dilim Ananasla Hafızanız Güçlensin
Yüksek miktarda antioksidan, C vitamini, mineraller içeren ananas, hafızanın canlı tutulması için mutlaka tüketilmesi gereken besindir. Günde 2 dilim tükettiğiniz ananas sizin için önemli de lif kaynağı olacaktır. Uzun bir ezberiniz varsa öncesinde ananas yemeyi deneyin..
 
Kara Üzüm Problemlere Karşı!
Kara üzüm, kan yapıcı ve demir sağlayıcı etkisiyle bilinir. Ama bunun yanında kuvvetlenmesine de yardımcı olur. Günde bir avuç kara üzüm, hafızanın açılması için gerekli olan tüm mineralleri sağlar. Kara üzümün dopamin salgılamasını artırarak problem çözme yeteneğini geliştirdiği de araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır.
 
Günde 1 Yumurta İle Yenilenin
Anne sütüne eş değer proteini ile beynin gelişmesi ve hafızanın kuvvetlenmesi için oldukça önemli bir besin olan yumurta günde bir tane tüketilmelidir. Vücut için en önemli protein kaynaklarının başında gelir. Yumurtanın içindeki amino asitler, hücre fonksiyonu ile etkileşime geçerek zihinsel ve nörolojik bozuklukları önlemek için de nörotransmitter dengesini korur.
 
Yaban Mersini İle Hafızaya Doping
Sebze ve meyve sağlıklı bir yaşamın olmazsa olmazıdır. Hafızanızı güçlendirmek için de günlük öğünlerinden birinde kırmızı-maviye dönük orman meyvelerine yer vermelisiniz. Yapılan araştırmalarda, ülkemizde satılan ancak çok bilinmeyen yaban mersini diğer adıyla blueberry’nin beyinde yeni bağlantı yollarını desteklediği ortaya çıkmış. Yaban mersini içerdiği bol miktarda polifenol sayesinde beyin hücreleri, onlara saldıran serbest radikallerle savaşabilir.
 
Balık ve cevizsiz asla!
Son yıllarda artık herkes biliyor ceviz ve balığın içerdiği Omega 3-6 yağ asitlerinin faydalarını. Ceviz, hafızayı güçlendiren  ve beynin çalışmasını kuvvetlendiren en önemli besinlerden biri. Günde 3-4 adet ceviz içi tüketmek unutkanlık ve hafıza kaybı karşısında birebir etkili. Balık tüketimi ise kesinlikle mevsimine uygun şekilde olmalı. Haftada en az 2-3 kez tüketilen balık omega 3-6 yağlarının vücuttaki emilimini kolaylaştır ve iyi bir protein kaynağıdır.
 

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.