Koronafobi’den Korunmanın 6 Püf Noktası

“Çok kesin kaynaklardan” alınan bilgiler, sağlık bakanlığının bile bilmediği “aslında öyle olmayan” olaylar sosyal medyada yayılmaya devam ediyor. Koronafobi felaket senaryolarının da etkisiyle hayatımıza baş döndürücü bir hızla giren kaygı türü oldu. Bu dönemde kaygı seviyemizi kontrol altında tutarak Koronafobiyi psikolojimizde yol açabileceği kalıcı zararlara karşı koruyabilmek için Acıbadem Maslak Hastanesi’nden Uzman Psikolog Simru Kavak, Koronafobiden korunmanın 7 basit ama etkili önlemini anlattı.

1- Güvenilir haber kaynaklarını takip edin.

Gerçekçi olmayan korkuyu, gerçekçi olmayan haberler tetikler. Öncelikle bu süreçte yalnızca güvenilir haber kaynaklarını takip etmeye özen gösterin. Haber kaynağınız Koronafobi kaynağı olmasın.

2- Panik virüsünden korunmaya dikkat edin.

Panik duygusu, virüsün kendisinden daha hızlı yayılır. Panik yapmamaya ve sizi paniğe sevk eden konuşmalardan ve kişilerden uzak kalmaya gayret edin. Gerekiyorsa bir süre, konuşurken huzursuz hissettiğiniz kişilere veya takip ettiğiniz kaynaklara mesafe koymaktan bir zarar gelmez.

3- Tedbirlerinizde aşırıya kaçmayın.

Sağlık Bakanlığı veya diğer güvenilir kaynakların paylaştığı güvenlik ve sağlık önlemleri dışında paylaşımları takip etmeyin. Kendinizi ve çevrenizi Koronavirüsten koruduğunuz gibi Koronafobiden de koruyabilmek için bu tür yalan yanıltıcı haberlerden ve bilgilerden sakının. Ellerinizi zaten düzenli yıkayıp dezenfekte ediyorsanız ya da güvenli mesafeleri korumaya özen gösteriyorsanız, kendi üzerinizde geçerliliği ispatlanmamış ek güvenlik önlemlerini uygulama baskısı yaratmak, sadece kaygı seviyenizi artıracaktır. Örneğin her kanalda gördüğünüz tavsiye edilen gıdaların hepsini tüketmeye çalışmak,  büyük ihtimalle sizi virüsten korumak yerine başka rahatsızlıklara itecektir.

4- Whatsapp gruplarına değil; “yetkin, ilgili kişilere” başvurun! Aklınızda soru kalmamasın.

Belirsizlik kaygıyı tetikler. Aklınızdaki sorulardan yanıt bulabileceklerinizi ilgili sağlık çalışanlarına ya da kurumlara danışarak gidermek, rahatlamanıza yardımcı olabilir. Buradaki kilit nokta; sosyal medya, aile ya da arkadaş whatsapp gruplarına değil; “yetkin, ilgili kişilere” başvurmak!

5- Felaket senaryoları sadece senaryodur.

Uzman Psikolog Simru Kavak “Koronavirüs paniğini, daha önceki salgın virüs paniklerinden ayıran en önemli özelliklerden biri, sosyal medyanın artık çok daha yaygın ve kontrolsüz kullanılması. Mesajlaşmalardaki, ses kayıtlarındaki felaket senaryolarına inanmayın, gerekirse takipten çıkın” diyor.

6- Kaygılarınızı fiziksel aktivitelerle giderin.

Kaygı ve korkunuzun fiziksel etkileri olan kalp çarpıntısı, öfke ve nefes düzensizliği hissediyorsanız; yürüyüş, nefes egzersizi, meditasyon gibi rahatlatıcı aktivitelerden sevdiğinize ve ilgi duyduğunuza yönelebilirsiniz. Bu durum fiziksel ve psikolojik olarak sizi rahatlatacaktır.

İrem U.

Aysha Dergi Yazı İşleri Müdürü olan İrem Uluerciyes, moda, güzellik, stil, güncel konularda yazılar yazıp, alanında uzman isimlerle röportajlar gerçekleştirmektedir.

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.