Yaşlanma Sürecinde Beslenme Nasıl Olmalı?

Yaşlanma ile birlikte vücutta değişiklikler meydana gelmektedir. 60 yaşından sonra vücutta kilo alma yavaşlar, bunun yanında vücut kompozisyonu değişime uğrar. Kas kütleleri azalır, yağ kütleleri artar. Vücutta bulunan su yüzdesi azalır. Kemiklerden kalsiyum çekilmesi arttığı için iskelet sisteminin gücü azalır.

Bu değişimleri minimum düzeyde yaşamak için sağlıklı beslenme büyük önem taşıyor. Yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılıkta oluşan değişimlerin hızını yavaşlatır ve daha kaliteli bir yaşam sürdürülmesini sağlar. Günlük öğün sayısının 3 ana 3 ara öğün olarak düzenlenmesi gerekir. Bu sayede öğün başına düşen yiyecek miktarı azaltılmak suretiyle sindirim sistemindeki güçlüklerin önlenmesi sağlanır.

Her öğünde 4 temel grupta yer alan süt grubu, kuru baklagiller,  et ve yumurta, sebze ve meyve grubu vb. besinler bulundurulmalıdır. Günde en az 2 su bardağı az yağlı süt, yoğurt, peynir ve ayran, minimum 5 porsiyon sebze, meyve ve taze sıkılmış meyve suyu tüketilmesine özen gösterilmelidir. Şeker ve şekerli besinler ve hamur tatlıların tüketimi sınırlandırılmalıdır. Yemeklerde sıvı yağ ve zeytinyağı tercih edilmelidir. Haftada 2-3 kez kuru Baklagil yemekleri tüketilmelidir. Yemeklerin pişirilmesi esnasında kızartma, kavurma yöntemi yerine haşlama veya fırında pişirilmesi önerilmektedir. Günde 8-10 bardak su içmeye çalışılmalıdır. Vücut ağırlığı muhafaza edilerek şişmanlıktan kaçınılmalıdır.
 

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın