Porsiyon Kontrolü Nasıl Sağlanır?

Diyetlerde en fazla yapılan önerilerin başında porsiyon kontrolü yer alır. Hatta bu yöntemle diyet yapmadan dahi kilo verenler vardır. Porsiyon kontrolü diyeti de denen bu yöntemle fark etmeden kilo verebilirsiniz. Normalde 2 tabak makarna yemekten hoşlanıyorsanız diyete başladığınızda 1 tabağa, yaklaşık 10-15 gün sonra ise makarnanızı 1/2 tabağa indirmek porsiyon küçültmeye kolay bir örnektir.  diyete başlar başlamaz yapılan bir yöntem değildir. Porsiyon kontrolü nasıl yapılır diyorsanız birkaç önerimiz var.

Porsiyonlarınızı küçültmek için kesinlikle belirli tabaklar kullanın. Sürekli aynı tabaktan kullanarak yemeğinizin ölçüsünü her öğünde biraz daha azaltın. Akşam yemeklerinde çorba için porsiyon kontrolü işlemi uygulamanıza gerek yok. Aynı şekilde salata ve yoğurt gibi faydalı besinler için de bu yöntemi uygulamayın. Ancak makarna, pilav ya da sebze yemeklerinde her seferinde bir kaşık daha az yemek koyarak zaman içerisinde artık 2 tabak yiyerek doyduğunuz yemeğin sizi neredeyse yarım tabakta doyurduğunu fark edebilirsiniz.

Porsiyon kontrolü nasıl yapılır konusundaki önerilerimizi dikkate alarak 1 hafta düzenli bir şekilde uygularsanız. Kısa bir süre sonra sizin için 1 tabak yemeği dahi bitirmek zor bir hal alacaktır. Bu yöntem sayesinde diyetsiz bile kolayca kilo verebilirsiniz.

Ayşe Özgün

Moda ve alışveriş kategorilerinde trend stiller ve markalardaki indirimler, kampanyalar hakkında bilgiler sunar. Sağlık uzmanı olan editörümüz uzmanlaştığı alanlarda farkındalık yaratmayı hedefliyor. İletişim: ayse.ozgun@aysha.com.tr

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.