Patates Diyeti Nasıl Yapılır: Patates Diyeti Listeleri

Patates diyeti ile besin değeri yüksek ve sağlıklı bir diyet yapabilirsiniz. İçerisinde B vitamini, C vitamini, kalsiyum, protein, potasyum ve demir açısından zengin bir besin olan patates yağda kızartılmadığı sürece kilo aldırmaz. Karnı tok tutar ve doygunluk hissi verir.  Son zamanlarda sıkça uygulanan bir bitkisel diyet türü olan patates diyetinin değişik bir kaç yapılış yöntemi kullanılmaktadır.

Patates Diyeti Listeleri

Patates Diyeti Listesi: 1

Patatesleri bütün halinde kahverengi olana kadar fırında pişirin. Daha sonra 6 parçayabölerek üzerine baharat ekleyin. Kesinlikle sıcak tüketmeyin, soğumasını bekleyin. 7 gün boyunca bu diyeti uygulayın ve bu süre içerisinde bolca su tüketin.

Patates Diyeti Listesi: 2

Kilo vermek için uygulanan bu diyet planını haftada 2 kez uygulamanız yeterli. Zeytinyağında 4 ya da 6 patatesi biraz tuz ekleyerek pişirin. Tüm gün öğünlerinizde hazırladığınız bu diyet yemeğini tüketmelisiniz.

Patates Diyeti Listesi: 3

3 tane patatesi haşlayın ve sonrasında bir çatal yardımı ile ezip püre haline getirin. Vücutta yağ depolanmasını engelleyen baharatlar arasında bulunan zencefil ve sarımsağı püreye ekleyerek haşladığınız patatesleri tekrar pişirin. Uygulaması ve devam ettirmesi kolay olan patates diyeti sayesinde hızlı bir şekilde istediğiniz kiloya ulaşabilirsiniz.

Patates Diyeti Listesi: 4

Kısa sürede kilo vermeyi hedefliyorsanız 1 haftada 5 kilo verdiren patates diyetini de uygulayabilirsiniz. Bunun için ilk 3 gün sabah, öğlen ve akşam öğünlerinde aynı besinleri tüketmelisiniz.

İlk 3 gün:

Sabahları 1 haşlanmış orta boy patates ile birlikte 1 bardak çay ve 25 gram peynir.

Öğlen yemeğinde 1 haşlanmış orta boy patatesi 100 gram tavuk eti ve ufak bir salata.

Akşam öğününde ise yine 1 haşlanmış orta boy patatesi 100 gram beyaz et ve 100 gram

haşlanmış sebze.

  1. gün:

Sabah kahvaltısında sadece 1 elma ve 2 mandalina

Öğlen yemeğinde 2 haşlanmış orta boy patates

Akşam yemeğinde ise 2 adet tavuk but ızgara, ve yeşil salata

  1. gün:

Yine sabah kahvaltısında 1 elma ve 2 mandalina

Öğle yemeğinde sabah öğünüyle aynı şekilde 1 elma 2 mandalina

Akşam ise 2 porsiyon bonfile

  1. gün:

Sabah kahvaltısında 2 elma ve 1 mandalina

Öğle yemeğinde 1 elma ile 1 portakal

Akşam yemeğinde ise 2 porsiyon balık

  1. gün:

Sabah 2 mandalina ile 1 elma

Öğle yemeğinde patates salatası ile yeşil soğan

Akşam öğününde ise yağsız tavada yapılmış 3 yumurta ile yeşil salata.

Elma Diyeti ile 2 haftada 10 kilo verebilirsiniz!

Patates Diyetinin Faydaları Nelerdir

Tokluk hissi yaratarak açlığı frenler. Patates karbonhidrat açısından oldukça zengin bir sebzedir. Patates yağda kızartıldığında kilo aldırırken, fırında pişirilerek tüketildiğinde bir diyet yemeği haline dönüşür. Patatesi haşlayarak tükettiğinizde içeriğinde karbonhidrat tokluk hissi yaratarak daha az yemek yemenizi sağlayacaktır.

Patates Diyeti Kilo Verdirir mi?

Patates midede besinlerden vücuda olan yağ alımını durdurur. Patates yağsız pişirilerek tüketildiğinde hem vücutta yağ oluşumu engeller hem de var olan yağ oranını düşürür. Bu yönüyle patates diyeti zayıflama etkisi oluşturur.

Patatesin Faydaları

Nişasta açısından zengindir.

Açlık hissini frenlemeye yardımcı olan patates aynı zamanda nişasta bakımından da zengindir. Nişasta açısından zengin besinler ise midede doygunluk hissi yaratır. Böylelikle iştahınız açık olsa bile yüksek kalorili yiyecekleri yiyemezsiniz.

Enerji veren bir besindir.

Patates dünyadaki en yüksek enerjili gıdalar arasındadır. Eğer patates tüketiminizi artırırsanız daha vücudunuza daha fazla enerji kazandırabilirsiniz. Böylelikle daha çok spor ve egzersiz yapabilirsiniz.

Vitamin açısından zengindir.

C ve B vitamini açısından da zengin bir besin olan patatesin özellikle B6 vitaminin alınması için tüketilmesi gerekir. Eğer vitamin alımı yavaşlarsa vücut karbonhidrat depolar ve kilo almaya elverişli hale gelir. Ne kadar çok vitamin alınırsa kilo verme başarısı da o kadar çok artmaktadır.

Yüksek lifli bir besindir.

Patates lifli besinler arasında yer alır. Tüm lifli gıdalarda olduğu gibi patateste mide için faydalıdır. Diğer bir yandan yine lifli olması nedeni ile sindirim sisteminin sağlıklı çalışmasını sağlar.

Patates ile birlikte su tüketilmelidir.

Patates diyetin yapılırken günde en az 2 litre su tüketilerek midede tokluk hissi oluşmasına yardımcı olunabilir. Patates ve su birleştiğinde açlık hissi tamamen ortadan kalkacaktır. Patates aynı zamanda kandaki şeker oranını düşürür, şeker hastaları için oldukça faydalıdır. Sindirimi kolaylaştırır, damar sertliği oluşumunu önler, kanın temizlenmesine yardımcı olur, kabızlığı önler, bağırsak ve basur ağrılarına iyi gelir, böbreklere faydalıdır ve kansere karşı koruyucu bir besindir.

Ayşe Özgün

Moda ve alışveriş kategorilerinde trend stiller ve markalardaki indirimler, kampanyalar hakkında bilgiler sunar. Sağlık uzmanı olan editörümüz uzmanlaştığı alanlarda farkındalık yaratmayı hedefliyor. İletişim: ayse.ozgun@aysha.com.tr

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.