Dünya genelinde Koronavirüs vaka sayıları artmaya devam ediyor. Bugün itibariyle vaka sayısı iki buçuk milyonu geçerken, vefat sayısı yüz yetmiş bini aşmış durumda, altı yüz elli bin kişi ise tedavi olarak virüsten kurtuldu. Koronavirüsün dünya geneline yayılmasıyla birlikte öncelikler ve alışkanlıklar değişmeye devam ediyor. Koronavirüs karantinasında temastan kaçınmak için online alışverişe olan rağbet artmış durumda. Yüzde 670’e varan oranla artış gösteren ürünleri öğrenmek için sayfayı kaydırın.
Koronavirüs salgını ile birlikte e-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapma oranlarında büyük oranda artmış durumda. Ayrıca bu dönemde tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında da değişiklikler gözlemleniyor. Evde izole bir hayat yaşamaya devam eden vatandaşların alışveriş alışkanlıklarında temel ihtiyaçların yanı sıra temizlik ürünleri ilk sırada yer alıyor.
En Çok Satılan Ürünler
Bu dönemde satışı en çok artan ürünler arasında ilk sırada yüzde 670 oranında bir artışla tek kullanımlık eldiven yer alıyor. Tek kullanımlık eldivenin yanı sıra listede ilk 10’da yer alan diğer ürünler ise şöyle sıralanıyor.
- Yüzde 652 oranında ekmek yapma makinesi
- Yüzde 535 oranında soğuk algınlığı ilaçları
- Yüzde 397 oranında sabun
- Yüzde 386 oranında bakliyat
- Yüzde 326 oranında meyve suyu bardağı
- Yüzde 279 oranında süt
- Yüzde 275 oranında temizlik malzemesi
- Yüzde 249 oranında makarna
- Yüzde 238 oranında sebze-meyve
Bu ürünlerin alışverişinde artış gözlenirken bazı ürünlerde de düşüşler gözlemleniyor.
- Yüzde 77 oranında iş çantası
- Yüzde 77oranında bavul ve valizler
- Yüzde 64 oranında kamera
- Yüzde 63 oranında yüzme kıyafeti
- Yüzde 63 oranında gelinlik
- Yüzde 62 oranında takım elbise
- Yüzde 59 oranında spor ayakkabı
- Yüzde 56 oranında sırt çantası
- Yüzde 50 oranında drone
- Yüzde 39 oranında kol saati
Azalış gösterdi.