Yaz geliyor… İki genç tasarımcının kurduğu mayo markası “Mozu” ile yaz çok renkli geçecek.
Markanızın kuruluş hikayesi nedir?
Bengisu Velioğlu: İstanbul Moda Akademisi’nde ki eğitim sürecinde kendi çizgimi ve mesajımı belirleyerek ilk koleksiyonumu oluşturmaya başladım. 2018 yılında arkadaşımla beraber zihinde markanın temellerini atmaya başladık. Özel tasarım ve hikayesi olan bir fikirle yola çıkarak Mozu’nun sembolü olan göz temasını insanın karakterlerine bir bakış açısı olarak ele alıp 2020’de markayı kurduk.
Tasarımlarınızda neleri ilham aldınız?
Bengisu Velioğlu: Tasarımların her birinin insanın iç dünyasına uzanan bir hikayesi var. Tüm moda ekollerinden ayrı ayrı ilham alarak keskin ama aynı zamanda biraz çılgın bir Japon havasıyla birleştirmeye çalıştım. Ürünlerin karakterlerini yansıtmada özellikle renkleri kullandım. Mozu markasıyla estetik bir duruşun yanında kadınları özel hissettirecek dokunuşlar oluşturmak ana hedeflerimiz arasındaydı.
Mayo seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Bengisu Velioğlu: Mayo ve bikini seçerken de en az günlük kıyafetlerimizde gösterdiğimiz özeni göstermemiz gerekiyor. Plaj giyim ürünleri vücudu çok güzel gösterebilmesinin yanında çok yanlış da gösterebilecek kritik seçimlerden biridir. Ölçüler ve kalıplar diğer tekstil alanlarına göre daha çok önem taşır çünkü vücudu direkt taşıyan ve kusursuz oturması gereken parçalardır. Mozu’da özellikle kalıp aşamasında çok titiz çalışmalar yaptık. Bunlar dikkate alındığında öncelikle ürünün ruhunun müşteriye hitap etmesi daha sonra da kusursuz bir kalıp en önemli unsurlardır.
Markanızın müşteriye vaadi nedir?
Selen Seçer: Markamızın önceliği kaliteyi ve özel tasarım vurgusunu ön planda tutmaktır.
Kısaca açıklayacak olursam Mozu’nun vaadi, plaj modasında her kadının içindeki farklılığı ortaya çıkarabilecek tasarımlara sahip olmalarıdır. Müşterilerimize ulaşılabilir lüks kategorisinde farklılık ve kaliteden ödün vermeden dürüstlük ve şeffaflıkla hizmet veriyoruz.
Uluslararası alanda gerçekleştirmek istediğiniz hedefleriniz var mı?
Selen Seçer: Öncelikli amacımız lokalde bilinirliği sağlamak, uluslararası pazara girme çalışmalarımızda sürüyor. Mozu markamızın hedefi karakterini ön planda tutarak, doğru stratejilerle Türkiye’de ve dünyada mayo sektöründe farklılık yaratan, özel tasarım ve kalitesiyle öne çıkan ve global pazarda ülkemizi temsil eden markalardan biri olmaktır.
Genç girişimcilere tavsiyeniz nelerdir?
Selen Seçer: Eminim bizim gibi birçok gencin mükemmel fikirleri vardır. Kafadaki birçok soru işareti yola çıkılmadıkça soru işareti olarak kalacaktır. Tavsiyem belirsizliklerden korkmayıp konfor alanlarının dışına çıkmalarıdır. Bir kere hayaller gerçekleşmeye başlayınca gelen motivasyonla engeller yavaş yavaş kalkıyor.