Zamanı Verimli Kullanmanın Püf Noktaları

Günlük rutin içerisinde 24 saatlik zamanın yeterli olmadığını veya zamanı yönetmekte zorluk yaşanabiliyor. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte hayatımızı hızlandıran ve bizlere zaman kazandıran teknolojik araçlar büyük avantajları da bizlere sunuyor. Ancak teknolojiden faydalanarak zamanı yönetmek sizin en büyük yardımcınız olur. Günü doğru planlamak ve işleri sırayla yaparak doğru bir zaman yönetimini sağlamak da sizin elinizde. Zamanı verimli kullanmanın püf noktalarını Aysha okuyucuları için hazırladık.

Fransız yazar Jean de Bruyere; “Zamanlarını en kötü şekilde kullananlar, zamanın kısalığından en çok şikayet edenlerdir.” Uzmanlara göre zamanımızın yüzde 60’ına hükmedebiliyoruz, kalan yüzde 40’lık zamanı ise uyku ve yemek gibi ihtiyaçlarımız için kullanıyoruz. Sizde zamanı verimli kullanarak kaliteli bir yaşam sürdürebilirsiniz.

1- Doğru Zaman Planlayıcısı: Ajanda

Telefonunuzda, bilgisayarınızda, masanızda veya not defterinizde mutlaka ajanda kullanın. Yapılan planların ajandaya kaydedilmesi düzeninizi sağlamakta unutmamanızda oldukça yardımcı olacaktır. Böylelikle işlerinizi sırasıyla yapabilirsiniz.

2- Hedeflerinizi Sıralayın

Bir sonraki günü, haftayı veya ayı planlayarak ve bu planlarınızı ajandanıza kaydederek zamanınızı etkin kullanabilirsiniz. Yapacağınız işleri önceden planlayarak işinizi daha çok kolaylaştıracaktır.

3- Sabah Saatlerinde Verimli Olun

Günün en verimli zamanı genellikle sabah saatleridir. Zihin ve vücut daha dinç ve dinlemiş olduğundan dolayı sabah saatlerini daha verimli geçirebilirsiniz. Bunun için de uyuma ve uyanma saatlerine dikkat edilmelidir.

4- Doğru İş Doğru Zaman

İşlerinizi planlama aşamasında önem sırasına uygun olarak işlerinizi sıralamalı ve gereğinden fazla vakit ayırılmamalı. Böylelikle sizin için daha verimli olacak işlere doğru vakti ayırabilir ve veriminizi artırabilirsiniz.

5- Zamanınızı ve Enerjinizi Tüketen Öğeler

Gün içerisinde sosyal medyada fazla zaman geçirilmesi ve uzun telefon görüşmeleri zamanınızı ve enerjinizi tüketmenize neden olur. Sosyal medya gibi işinizi engelleyen unsurlar iş yerindeki veya hayatınızdaki performansı olumsuz etkileyebilir.

6- Kendinizi Zaman Ayırın

İşlerinizi sıralayarak bir bir uygularken bu süreçte kendinize vakit ayırmayı unutmayın. Günün belirli vakitlerini dinlenmeye veya zihninizi rahatlatmaya ayırarak daha verimli bir gün geçirebilirsiniz. Ayrıca iş ve özel hayatınız arasında denge kurmak için de zaman yönetimini en doğru şekilde yapmalısınız.

7- 8-8-8 Kuralı

24 saat olan günlük hayatınızı üçe bölerek zamanınızı etkin kullanabilirsiniz. Kişiden kişiye ve hayat tarzına göre değişebilse de 8 saat iş 8 saat özel hayat ve 8 saat uyku ile bu dengeyi sağlayabilirsiniz.

Ayşe Özgün

Moda ve alışveriş kategorilerinde trend stiller ve markalardaki indirimler, kampanyalar hakkında bilgiler sunar. Sağlık uzmanı olan editörümüz uzmanlaştığı alanlarda farkındalık yaratmayı hedefliyor. İletişim: ayse.ozgun@aysha.com.tr

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.